Innovatie

betrekt cliënten actief bij hun herstel

Home / Innovatie

Digitale innovatie door cliënten actief te betrekken

Zorginstellingen kunnen co-creatie als marketinginstrument inzetten om cliënten samen met zorgprofessionals unieke waarde te laten creëren.

Want unieke waarde is de basis van zingeving: het proces van individuele waarde creatie waarmee cliënten betekenissen geven aan hun leven. Digitale ervaringsnetwerken kunnen dienen als platform voor co-creatie met cliënten en hen actief bij het proces van herstel te betrekken.

Het laatste nieuws

Zingeving als levensproject

Zingeving als levensproject

Om individuele waarde te kunnen creëren hebben mensen een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt verbintenissen en identificaties waarbinnen een mens...

Lees meer
Zingeving is een zoektocht

Zingeving is een zoektocht

Zingeving wordt vaak zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen en het proberen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd worden te...

Lees meer
Wie vindt zingeving belangrijk?

Wie vindt zingeving belangrijk?

En de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg wordt, naast onderwaardering voor individuele cliëntwaarde, tevens veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen patiënten en behandelaren. In een onderzoek naar...

Lees meer
Het besef dat het anders moet

Het besef dat het anders moet

De uitdaging voor de zorgsector om zorg te verbeteren wordt onderstreept door wat zorgprofessionals ervaren als zij zelf patiënt zijn. Zij veranderden de prioriteiten in hun opvattingen over goede zorg toen de rollen werden omgedraaid en zij een periode lang noodgedwongen zorg...

Lees meer

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct

Zorg kan met marketing innoveren en méér individuele waarde creëren door meer punten van digitale interactie aan te bieden. En daarbij diversiteit in zingevingsbronnen bieden op verschillende zingevingsniveaus wat de kwaliteit van waarde creatie verhoogt.

Hogere kwaliteit van waarde kan het platform bovendien creëren door de achtergrond van cliëntvragen, het zingevingskader van cliënten, te achterhalen en die kennis te combineren met een divers aanbod van zorgpartners. Want voor individueel passend aanbod zoeken zorginstellingen partners als in samenwerkende netwerkorganisaties.

 Wanneer dit platform ook de interactie van cliënten met hun vertrouwde omgeving faciliteert versterkt dit de door cliënten ervaren waarde. Dat verlegt voor zorginstellingen de focus van verantwoordelijkheid nemen naar verantwoordelijkheid delen. Een zorginstelling kan haar rollen met digitale innovatie zodanig organiseren dat zorg er altijd is als cliënten die nodig hebben.

Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid. Velden met een * zijn verplicht.