Waardevolle zorg
Patiënt staat centraal
Andere beleving van zorg
Positieve kant van zorg
Home /
Waardevolle en passende zorg wordt behaald wanneer de focus op de cliënt zelf komt te liggen in plaats van op de ziekte of aandoening. Value Based Healthcare is een trend die steeds vaker wordt ingezet in zorginstellingen. Bij deze aanpak wordt de cliënt centraal gesteld waardoor een langdurige en persoonlijke band kan worden opgebouwd tussen bestuurders, zorgmedewerkers en cliënten. Benieuwd naar de bijdrage van passende en waardevolle zorg? Lees dan verder.
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct
Implementeer een strategie voor passende en waardevolle zorg
Om waardevolle en passende zorg te behalen binnen een zorginstelling is het belangrijk om allereerst de verwachte resultaten te bespreken. Zo kan tijdens de implementatie van de vooraf bepaalde koers de verandering worden gemeten aan de hand van een kwaliteitsmonitor. Leg de focus op de Customer Intimacy Strategie en koppel hier inspirerende thema’s aan. Dit kunnen thema’s zijn als positieve gezondheid, waarde-gedreven zorg, persoonsgerichte zorg, samen beslissen en van ziekte en zorg naar gezondheid en gedrag. Deze thema’s zorgen ervoor dat passende en waardevolle zorg behaald worden.
Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op
Leg een stevige basis voor de verbetering van processen
Wilt u graag weten welke stappen u precies moet ondernemen binnen uw zorginstelling om passende en waardevolle zorg aan te kunnen bieden? Wij helpen u graag verder door creatieve sessie te organiseren. Hiermee legt u een stevige basis voor de verbetering van processen. Hiermee wordt echt kwaliteit opgebouwd waar u de komende jaren van profiteert. Daarbij leren wij u aanvaarden dat de organisatie en de samenleving waarin u opereert voortdurend verandert. Medewerkers leren om verbetermethoden te omarmen en teams voeren de koers zelfstandig uit. Hierdoor is het mogelijk passende en waardevolle zorg aan te bieden. Plan een kennismakingsgesprek in door te bellen naar 06 206 124 83 of te mailen naar info@zingevingindezorg.nl.
Het laatste nieuws
Versterk uw magneet
Waar liggen uw prioriteiten om duurzaam aan te sluiten bij de verwachtingen van cliënten en medewerkers? Uw visie is helder: u wil meer betekenen voor uw cliënten en medewerkers en daarmee ook waardevoller zijn voor verwijzers, verzekeraars en ketenpartners. Maar is uw...
Zingeving als opdracht
Mensen hebben een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt identificaties waarbinnen een mens gebeurtenissen een stabiele betekenis kan geven en...
Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!
Zingeving wordt vaak een zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen. Daarbij proberen mensen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd...
Eye opener over zingeving
Een echte eye opener is de visualisatie van de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg op het punt van zingeving. Deze wordt veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen cliënten en behandelaren. In een...
Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops
Zingevingsroute naar relevante zorg
Zet u stappen op de zingevingsroute naar relevante zorg? Deze route biedt direct verbetering voor cliënten, motiveert medewerkers en profileert uw instelling met onderscheidende waarde.