Value based healthcare

Patiënt staat centraal

Andere beleving van zorg

Positieve kant van zorg

Home / Value based healthcare

Met Value Based Healthcare is het mogelijk om meer op de cliënt te focussen. Hierin verschuift de aandacht naar de cliënt in plaats van dat de focus ligt op de ziekte of aandoening van de cliënt. Door deze persoonlijke aanpak wordt de zorg in zorginstellingen verbeterd, omdat de rol van de individuele waarde voor cliënten een stuk inzichtelijker wordt gemaakt. Het beeld dat zorgprofessionals en cliënten van het ziektebeeld van de cliënt hebben, verschilt erg van elkaar. Breng de verschillen in dit perspectief dichter naar elkaar toe om zingeving te behalen.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct

Stel de cliënt centraal door te focussen op Value Based Healthcare

Behaal zingeving binnen uw zorginstellen door te focussen op de Customer Intimacy Strategie. Met deze strategie wordt de cliënt binnen uw zorginstelling centraal gesteld en dit draag bij aan Value Based Healthcare. Dit gebeurt onder andere met een inspirerend en verbindend thema voor diverse onderwerpen. Denk hierbij aan onderwerpen als:

Als de zorgprofessionals binnen uw zorginstelling gepassioneerd te werk gaan, ontstaat er een meerwaarde binnen uw organisatie.

Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op

Bouw aan een ambassadeurschap

De gedrevenheid van uw medewerkers werkt als een magneetwerking naar binnen en buiten. Versterk de beroepstrots door medewerkers een spiegel voor te houden en bouw een ambassadeurschap op. Door creatieve sessies uit te voeren, komen uw medewerkers in beweging. Wilt u graag meer gaan focussen op Value Based Healthcare binnen uw organisatie? Neem contact met ons op en plan een kennismakingsgesprek met ons in. U bereikt ons door te bellen naar 06 206 124 83 of te mailen naar info@zingevingindezorg.nl.

Het laatste nieuws

Zingeving als opdracht

Zingeving als opdracht

Mensen hebben een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt identificaties waarbinnen een mens gebeurtenissen een stabiele betekenis kan geven en...

Lees meer
Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Zingeving wordt vaak een zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen. Daarbij proberen mensen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd...

Lees meer
Eye opener over zingeving

Eye opener over zingeving

Een echte eye opener is de visualisatie van de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg op het punt van zingeving. Deze wordt veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen cliënten en behandelaren. In een...

Lees meer
Het besef dat het anders moet

Het besef dat het anders moet

De uitdaging voor de zorgsector om zorg te verbeteren wordt onderstreept door wat zorgprofessionals ervaren als zij zelf cliënt zijn. Zorgaanbieders veranderden de prioriteiten in hun opvattingen over goede zorg toen de rollen werden omgedraaid en zij een periode lang...

Lees meer

Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid. Velden met een * zijn verplicht.

Zingevingsroute naar relevante zorg

Zet u stappen op de zingevingsroute naar relevante zorg? Deze route biedt direct verbetering voor cliënten, motiveert medewerkers en profileert uw instelling met onderscheidende waarde.