Strategie in de zorg

Patiënt staat centraal

Andere beleving van zorg

Positieve kant van zorg

Home / Strategie in de zorg

Door te focussen op de Customer Intimacy Strategie voorkomt u dat er de misopvatting ontstaat dat medewerkers in de zorg meer aandacht hebben voor de ziekte van een cliënt dan in de cliënt zelf. Wanneer u dus als zorginstelling uw zorg wilt verbeteren door meer persoonlijke waarde voor cliënten te realiseren, kunt u het beste met deze strategie aan de slag. Binnen deze strategie wordt aandacht gegeven aan zingeving.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct

Gebruik de Customer Intimacy Strategie en zorg voor zingeving in de zorg

De Customer Intimacy Strategie op basis van zingeving vraagt professionals in de zorg op alle fronten om zorg te leveren vanuit het holistisch perspectief van de cliënt door zijn persoonlijke doelen te realiseren en daarbij zijn omgeving te betrekken. Zingeving wordt gerealiseerd in de interacties tussen drie partijen: medewerker, cliënt (en vertrouwde omgeving) en bestuurder (namens de organisatie). Zingeving is de belofte van bestuurders aan cliënten. Die belofte van zingeving wordt tussen medewerkers en cliënten waargemaakt indien zingeving door bestuurders als prioriteit bij medewerkers wordt gesteld.

Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op

Preventie, innovatie en cultuuromslag

Door uw strategie met thema’s in te vullen als cliënt centraal, samen beslissen, patiëntperspectief, narratief onderzoek of digitalisering kunt u als bestuurder van een instelling in de zorg niet integraal scoren in de realisatie van Customer Intimacy Strategie. Zingeving zorgt hier wel voor, omdat zingeving een proces is wat al op verschillende plekken en momenten in zorginstellingen plaatsvindt (maar vaak onder een andere naam). Zingeving is zelfs bij besparingen binnen een zorginstelling te actualiseren aan de hand van drie sleutelwoorden die in de sector gangbaar zijn: preventie, innovatie en cultuuromslag.

Implementeer een effectieve strategie in de zorg

Door een strategie op te stellen binnen de zorg die goed aansluit op de wensen van uw cliënten zorgt u voor zingeving binnen uw zorginstelling. Plan een kennismakingsgesprek in en ontdek wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen. U neemt eenvoudig contact met ons op door te bellen naar 06 206 124 83 of stuur een e-mail naar info@zingevingindezorg.nl

Het laatste nieuws

Zingeving als levensproject

Zingeving als levensproject

Om individuele waarde te kunnen creëren hebben mensen een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt verbintenissen en identificaties waarbinnen een mens...

Lees meer
Zingeving is een zoektocht

Zingeving is een zoektocht

Zingeving wordt vaak zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen en het proberen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd worden te...

Lees meer
Wie vindt zingeving belangrijk?

Wie vindt zingeving belangrijk?

En de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg wordt, naast onderwaardering voor individuele cliëntwaarde, tevens veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen patiënten en behandelaren. In een onderzoek naar...

Lees meer
Het besef dat het anders moet

Het besef dat het anders moet

De uitdaging voor de zorgsector om zorg te verbeteren wordt onderstreept door wat zorgprofessionals ervaren als zij zelf patiënt zijn. Zij veranderden de prioriteiten in hun opvattingen over goede zorg toen de rollen werden omgedraaid en zij een periode lang noodgedwongen zorg...

Lees meer

Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid. Velden met een * zijn verplicht.