Management in zorg en dienstverlening

Patiënt staat centraal

Andere beleving van zorg

Positieve kant van zorg

Home / Management in zorg en dienstverlening

Het management in de zorg en dienstverlening kan zorg verbeteren door meer persoonlijke waarde voor cliënten te realiseren. Door aan de slag te gaan met de Customer Intimacy Strategie wordt er aandacht naar zingeving in de zorg gerealiseerd. Deze aanpak vraagt zorgprofessionals zorg te leveren vanuit het holistisch perspectief. Door de cliënt persoonlijke doelen te laten realiseren en de omgeving hierbij te betrekken zal zingeving een invulling krijgen.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct

Het management in de zorg en dienstverlening focust op zingeving

Het management en de aangeboden dienstverlening in de zorg realiseert zingeving door interactie tussen drie partijen. Deze drie partijen bestaande uit de cliënt, medewerker en de bestuurder kunnen door persoonlijke doelen te stellen zingeving in de zorg bereiken. Zingeving is de belofte van het management van een zorginstelling aan cliënten. Indien het management in de zorg en dienstverlening zingeving als prioriteit aan medewerkers stelt, kan de belofte van zingeving tussen cliënten en medewerkers worden waargemaakt. Zingeving als prioriteit bij medewerkers vraagt in een zorginstelling om een cultuuromslag zodat het brandpunt van denken vanuit aanbod wordt verlegd naar vragen stellen. Hierdoor staat de individuele behoefte van cliënten bij alle betrokkenen centraal.

Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op

Geef de prioriteit aan zingeving in uw organisatie

Door te focussen op zingeving wordt de aandacht op de ziekte en beperkingen naar de gezondheid verlegt. Het management in de zorg en dienstverlening kan dit doel bereiken door zingevingsvragen van cliënten te beantwoorden en door middel van innovatie cliënten te betrekken bij de creatie van waarde. Dit zorgt ervoor dat de focus van verantwoordelijkheid nemen naar verantwoordelijkheid delen wordt verlegd. Benieuwd naar wat dit voor uw zorginstelling kan betekenen? Neem contact met ons op en plan een kennismakingsgesprek in. U bereikt ons door contact op te nemen via 06 206 124 83 of een e-mail te sturen naar info@zingevingindezorg.nl

Het laatste nieuws

Versterk uw magneet

Versterk uw magneet

Waar liggen uw prioriteiten om duurzaam aan te sluiten bij de verwachtingen van cliënten en medewerkers? Uw visie is helder: u wil meer betekenen voor uw cliënten en medewerkers en daarmee ook waardevoller zijn voor verwijzers, verzekeraars en ketenpartners. Maar is uw...

Lees meer
Zingeving als opdracht

Zingeving als opdracht

Mensen hebben een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt identificaties waarbinnen een mens gebeurtenissen een stabiele betekenis kan geven en...

Lees meer
Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!

Zingeving wordt vaak een zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen. Daarbij proberen mensen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd...

Lees meer
Eye opener over zingeving

Eye opener over zingeving

Een echte eye opener is de visualisatie van de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg op het punt van zingeving. Deze wordt veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen cliënten en behandelaren. In een...

Lees meer

Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid. Velden met een * zijn verplicht.

Zingevingsroute naar relevante zorg

Zet u stappen op de zingevingsroute naar relevante zorg? Deze route biedt direct verbetering voor cliënten, motiveert medewerkers en profileert uw instelling met onderscheidende waarde.