Management in zorg en dienstverlening

Patiënt staat centraal

Andere beleving van zorg

Positieve kant van zorg

Home / Management in zorg en dienstverlening

Het management in de zorg en dienstverlening kan zorg verbeteren door meer persoonlijke waarde voor cliënten te realiseren. Door aan de slag te gaan met de Customer Intimacy Strategie wordt er aandacht naar zingeving in de zorg gerealiseerd. Deze aanpak vraagt zorgprofessionals zorg te leveren vanuit het holistisch perspectief. Door de cliënt persoonlijke doelen te laten realiseren en de omgeving hierbij te betrekken zal zingeving een invulling krijgen.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct

Het management in de zorg en dienstverlening focust op zingeving

Het management en de aangeboden dienstverlening in de zorg realiseert zingeving door interactie tussen drie partijen. Deze drie partijen bestaande uit de cliënt, medewerker en de bestuurder kunnen door persoonlijke doelen te stellen zingeving in de zorg bereiken. Zingeving is de belofte van het management van een zorginstelling aan cliënten. Indien het management in de zorg en dienstverlening zingeving als prioriteit aan medewerkers stelt, kan de belofte van zingeving tussen cliënten en medewerkers worden waargemaakt. Zingeving als prioriteit bij medewerkers vraagt in een zorginstelling om een cultuuromslag zodat het brandpunt van denken vanuit aanbod wordt verlegd naar vragen stellen. Hierdoor staat de individuele behoefte van cliënten bij alle betrokkenen centraal.

Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op

Geef de prioriteit aan zingeving in uw organisatie

Door te focussen op zingeving wordt de aandacht op de ziekte en beperkingen naar de gezondheid verlegt. Het management in de zorg en dienstverlening kan dit doel bereiken door zingevingsvragen van cliënten te beantwoorden en door middel van innovatie cliënten te betrekken bij de creatie van waarde. Dit zorgt ervoor dat de focus van verantwoordelijkheid nemen naar verantwoordelijkheid delen wordt verlegd. Benieuwd naar wat dit voor uw zorginstelling kan betekenen? Neem contact met ons op en plan een kennismakingsgesprek in. U bereikt ons door contact op te nemen via 06 206 124 83 of een e-mail te sturen naar info@zingevingindezorg.nl

Het laatste nieuws

Zingeving als levensproject

Zingeving als levensproject

Om individuele waarde te kunnen creëren hebben mensen een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt verbintenissen en identificaties waarbinnen een mens...

Lees meer
Zingeving is een zoektocht

Zingeving is een zoektocht

Zingeving wordt vaak zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen en het proberen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd worden te...

Lees meer
Wie vindt zingeving belangrijk?

Wie vindt zingeving belangrijk?

En de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg wordt, naast onderwaardering voor individuele cliëntwaarde, tevens veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen patiënten en behandelaren. In een onderzoek naar...

Lees meer
Het besef dat het anders moet

Het besef dat het anders moet

De uitdaging voor de zorgsector om zorg te verbeteren wordt onderstreept door wat zorgprofessionals ervaren als zij zelf patiënt zijn. Zij veranderden de prioriteiten in hun opvattingen over goede zorg toen de rollen werden omgedraaid en zij een periode lang noodgedwongen zorg...

Lees meer

Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops

  • Hoe wij omgaan met je persoonsgegevens kun je lezen in ons Privacy beleid. Velden met een * zijn verplicht.