Besparingen in de zorg
Patiënt staat centraal
Andere beleving van zorg
Positieve kant van zorg
Home /
Door besparingen in de zorg, kan zingeving verloren gaan. De belofte van zingeving verlegt de aandacht van ziekte en beperkingen naar gezondheid. Het publieke bewustzijn over gezondheid en individuele (zingevings-)wensen kan met preventie worden gerealiseerd. Zorginstellingen moeten duidelijkheid geven over hun beloften aan de markt en zich daarmee uitgesproken manifesteren. Bent u benieuwd naar wat zingeving voor uw zorginstelling kan betekenen? Lees dan gerust verder.
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons direct
Vergeet zingeving niet door besparingen in de zorg
Zingeving heeft niet te maken met generieke kenmerken zoals veiligheid, gastvrijheid en doelmatige zorg, die vanzelfsprekend op orde moeten zijn en de ‘licence to operate’ vormen. Maar met kenmerken die gericht zijn op relevante uitkomsten voor cliënten. De belofte voor zingeving verlegt haar strategische uitdaging naar de ‘licence to win’, ondanks eventuele besparingen in de zorg. Met een consequent uitgevoerde Customer Intimacy Strategie kan een zorginstelling door aandacht te besteden aan specifieke zingevingsexpertise sturing geven aan haar reputatie en daarmee specifieke cliëntsegmenten interesseren waar zij een lange relatie mee op kan bouwen.
Heeft u vragen of wilt u zich inschrijven? Neem contact op
Vraag om deskundig advies
Een zorginstelling kan het als haar taak zien om via de publieke opinie te werken aan bewustwording van zingevingsuitkomsten en zodoende gezondheidsvaardigheden te ontwikkelen. Daarmee laat een instelling zien wat zij belangrijk vindt. Met preventie kan een organisatie een relatie aangaan met mensen die nog geen cliënt zijn, hun situatie verbeteren en problemen voorkomen. Bent u benieuwd wat zingeving voor uw organisatie kan betekenen ondanks dat u kampt met besparingen in de zorg? Neem dan contact met ons op door te bellen naar 06 206 124 83 of stuur een e-mail naar info@zingevingindezorg.nl.
Het laatste nieuws
Versterk uw magneet
Waar liggen uw prioriteiten om duurzaam aan te sluiten bij de verwachtingen van cliënten en medewerkers? Uw visie is helder: u wil meer betekenen voor uw cliënten en medewerkers en daarmee ook waardevoller zijn voor verwijzers, verzekeraars en ketenpartners. Maar is uw...
Zingeving als opdracht
Mensen hebben een perspectief nodig om hun ervaringen te kunnen interpreteren en hun leven richting te geven. Dat perspectief wordt zingevingskader genoemd. Het zingevingskader biedt identificaties waarbinnen een mens gebeurtenissen een stabiele betekenis kan geven en...
Halfvol of halfleeg? Pak een ander glas!
Zingeving wordt vaak een zoektocht genoemd. De zoektocht naar orde, samenhang en richting in het bestaan. Het zingevingsproces is het zoeken naar de zin achter de vele signalen die mensen ontvangen. Daarbij proberen mensen om de tegenstrijdigheden waarmee zij geconfronteerd...
Eye opener over zingeving
Een echte eye opener is de visualisatie van de kloof tussen verwachte en ervaren dienstverlening in de gezondheidszorg op het punt van zingeving. Deze wordt veroorzaakt door verschillen in de interpretatie van het begrip 'gezondheid' tussen cliënten en behandelaren. In een...
Mail / bel mij voor een kennismakingsgesprek of informatie over onze workshops
Zingevingsroute naar relevante zorg
Zet u stappen op de zingevingsroute naar relevante zorg? Deze route biedt direct verbetering voor cliënten, motiveert medewerkers en profileert uw instelling met onderscheidende waarde.